Rozpozná vybrané konkrétní rozdíly mezi vlastním vyjadřováním a vyjadřováním lidí z odlišných prostředí či kultur.

KKK-VJZ-000-ZV5-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • do svých hodin zařazuji aktivity jazykového probuzení, v rámci kterých žáci prostřednictvím vlastního prožitku objevují jazykové bohatství ve světě i kolem nich, rozvíjejí svůj vztah k mateřštině a pěstují elementární dovednosti potřebné k učení se cizím jazykům: např. různé jazykové hlavolamy založené na srovnávání abeced, slovní zásoby či zvukové stránky různých jazyků; hledání výpůjček a internacionalismů; přiřazování jazyků ke konkrétním místům a kulturám; tvorba jazykových portrétů a jejich společná interpretace
  • i v rámci nejazykových předmětů do své výuky čas od času zařazuji cizojazyčné prvky formou tzv. „jazykových sprch“: např. představení několika slovíček k danému tématu a jejich procvičování formou aktivit a her; využívání písní a videí v cizím jazyce

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: vícejazyčné porozumění

  • -

Komponenta: využívání vícejazyčného repertoáru

  • -

Komponenta: využívání kulturních zkušeností

  • Rozezná odlišné způsoby vyjadřování množství, měření vzdálenosti, určování času atd., ačkoli může mít obtíže tyto rozdíly uplatnit i v jednoduchých, konkrétních a každodenních komunikačních situacích.
  • Rozpozná základní kulturní konvence spojené s každodenními rozhovory (např. odlišné pozdravy, poděkování, omluvy či jiné rituály), ačkoli sám může mít obtíže je uplatnit.

Komponenta: překonávání odlišností v komunikaci

Očekávané výsledky učení