Používat vybrané rytmické nástroje jako doprovod k reprodukované hudbě nebo písni.

UKB-HUV-001-210-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení směřuje k obohacení emocionální stránky žáka, k procítění hudby a vnímání barevnosti hudebního doprovodu. Výsledek učení zapojuje žáka do aktivní hudební produkce, napomáhá rozvoji jeho rytmického cítění a vede ho k praktickému používání rytmických nástrojů. Tím podporuje jeho senzomotorický rozvoj a osvojení si techniky hry.

Příklady aktivit:

Žák zpívá Skákal pes a při každém refrénu udeří do tamburíny. Tato aktivita pomáhá žákovi synchronizovat rytmus písně s pohyby a výdechem.

Žák bubnuje na malý bubínek v rytmu podle zpívané písně Pec nám spadla. Tím se učí kontrolovat rytmus, dech a synchronizovat pohyby s textem písně.

Žák třepe chrastítkem v pravidelných intervalech při zpěvu písně Prší, prší. Tato aktivita podporuje kontrolu rytmu a souhru s dechem při zpěvu a pohybu.

Učivo:

  • Poslech reprodukovaných hudebních ukázek zaměřených na poznávání různých hudebních nástrojů a jejich zvuků
  • Seznámení s Orffovým instrumentářem a jednoduchými rytmickými i melodickými nástroji, včetně těch vyrobených z přírodních materiálů nebo běžných předmětů (např. papírové talířky, kelímky)
  • Praktický nácvik hry na nástroje nápodobou, podpořený říkankami a krátkými básničkami rozvíjejícími rytmickou schopnost dětí
  • Využití rytmických nástrojů v hudbě pro praktické aplikace a tvorbu vlastních hudebních doprovodů

Vazby na další očekávané výsledky učení