Péče o sebe a druhé
Průřezové téma Péče o sebe a druhé formuje osobnost žáka a posiluje vztahy mezi jednotlivými vzdělávacími oblastmi. Žák si osvojuje základní komunikační a sociální dovednosti při řešení úloh a situací v pozitivní atmosféře. Uvědomuje si hodnotu spolupráce a pomoci. Průřezové téma seznamuje žáka s projevy sociálního cítění a aktivně přispívá k sociální soudržnosti kolektivu.
Smyslem průřezového tématu je to, aby žák získal znalosti, dovednosti a postoje v hledání vlastních cest k životní spokojenosti, založené na dobrých vztazích k sobě samému i k dalším lidem a světu. Průřezové téma učí žáka vnímat a poznávat sebe a druhé. Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů. Podporuje žáka při adaptaci na změny a posiluje jeho odolnost v zátěžových situacích.
Učí žáka využívat osvojené dovednosti ke smysluplnému trávení volného času. Žák využívá osvojené vědomosti a uplatňuje prvky zdravého životního stylu ve svém životě.
Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulované ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: „Žák by měl“.