Vyjádří, co prožíval při vnímání výtvarného a audiovizuálního díla

UAK-VFV-002-ZV5-005
divider

Komentář:

Žák se učí verbalizovat své pocity a očekávání ze setkání s dílem či událostí a vyjádřit i nejisté poznatky a postřehy. Žák je veden k otevřenému sdělování a sdílení svých pocitů a zkušeností, které mu dílo přineslo. Výuka je vedena v duchu vstřícnosti s tím, že každý autentický prožitek nejen uměleckého díla je v pořádku a neexistuje špatná odpověď. Žák je konfrontován s různými pohledy a názory a učí se vzájemnému respektu a toleranci k názorům druhých. V procesu učení je kladen důraz na soustředěné a sdílené vnímání díla, ideálně v autentickém prostředí, kterým může být galerie, muzeum, kino a podobně, pokud to možnosti školy dovolí. Takový způsob vnímání přináší hlubší prožitek, který má individuální i společenský rozměr.

Očekávané výsledky učení