má základní povědomí o kultuře a umění a o kulturním dění ve svém okolí
KKT-UTV-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- pravidelně vedu diskuse o různých kulturních tématech, jako jsou tradiční svátky, kulturní události v okolí nebo regionální umělci, díky těmto diskusím se žáci seznamují s různorodostí kulturního dění
- poskytuji prostor žákům, aby popsali a zhodnotili i kulturní a umělecké akce, kterých se zúčastnili mimo školu a diskutuji o tom s nimi
- vyhledávám a s žáky navštěvuji místní kulturní instituce, které nabízejí k zážitkům z uměleckého díla i doprovodné programy pro školy, jako jsou knihovny, galerie, divadla, kina nebo umělecké skupiny, abych umožnil žákům přímý kontakt s profesionálními umělci a kulturními pracovníky
- organizuji výlety do místních muzeí, galerií, divadel, kin, knihoven nebo historických památek, během těchto exkurzí si žáci prohlížejí umělecká díla, učí se o historii a kultuře regionu.
- o návštěvách kulturních institucí, návštěvách uměleckých skupin a umělců a kulturních pracovníků ve škole vedu portfolio - v papírové podobě nebo v dokumentu sdíleném s rodiči žáků.
- diskutuji s žáky o tom, jak digitální media ovlivňují dostupnost a úroveň kultury a umění
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: znalost kultury a umění
- popíše kulturní a umělecké projevy, se kterými se setkal a to i v různých obdobích a v různých částech světa
- na základě svého přímého kontaktu s uměleckým dílem, si vyhledá další informace o uměleckém díle a jeho autorovi
- popíše různé umělecké formy (výtvarné umění, literatura, hudba, tanec, divadlo, film atd)
- na základě svého prožitku z přímého kontaktu s uměním sdělí, jaké umělecké formy jsou mu blízké a proč jim dává přednost
Komponenta: orientace v místní kultuře a umění
- uvede důležitá fakta o historii svého regionu, včetně významných událostí, osobností a tradic, které formují místní kulturu
- uvede příklady uměleckých děl a kulturních událostí ve svém okolí
- zformuluje důvod, proč by lidé měli navštěvovat některé místní kulturní instituce, jako jsou muzea, galerie, divadla, kina knihovny, historické památky
- sdělí v čem pro sebe spatřuje přínos účasti na místních kulturních a uměleckých akcích a projektech
Očekávané výsledky učení
Následující