Komunikuje o uměleckých dílech minulosti a současnosti i o běžné vizuální a audiovizuální produkci s použitím oborových pojmů.
Komentář:
Žák je veden ve výuce k tomu, aby dokázal popsat výtvarné či filmové dílo z formálního hlediska (vizuální popis díla, faktické informace). Důležité je to, aby rozpoznal a popsal prvky díla (např. linie, barvy, tvary, rytmus) a charakterizoval jejich vztahy. Dále je schopný rozlišit, zda se jedná například o malbu, kresbu, grafiku, digitální obraz, dílo plošné či prostorové. Výstupy filmové a audiovizuální kultury rozdělí na obraz, zvuk, střih a speciální efekty a je schopný tyto prvky popsat. V komunikaci o uměleckém díle je kladen důraz vedle důležitých děl minulosti také na současná díla, protože ta jsou bližší žákově žité realitě, často se s nimi dostává do kontaktu mimo výuku a bezprostředně na ně reaguje nebo je vystaven reakcím svého okolí. Chápe význam umělecké tvorby, zároveň si je vědom mnohem větší šíře vizuální a audiovizuální produkce jako součásti svého každodenního života (např. grafický design, reklama, produkty umělé inteligence).