Komunikuje o výtvarném či filmovém uměleckém díle s využitím základních oborových pojmů.
![divider](/images/background.webp)
Komentář:
Cílem výsledku učení je to, aby se žák orientoval v rozdílech mezi vybranými druhy děl – malbou, kresbou, grafikou, sochou, uměním ve veřejném prostoru, architekturou, hraným, dokumentárním, animovaným a experimentálním filmem (nenarativní pohyblivý obraz) a příklady užitého umění. Žák je veden k soustředěnému sledování uměleckých děl v autentickém prostředí, vnímání podobných prvků a rozdílů mezi nimi. Žák díky reflexi uměleckých děl získává základní orientaci ve výtvarné a filmové kultuře, která mu později pomůže v dalším prohlubování znalostí a zkušeností v těchto oblastech. Je důležité, aby si žák při komunikaci o uměleckém díle postupně rozšiřoval slovní zásobu o základní oborové pojmy (linie, tvar, barva a odstín, kontrast, koláž, malba, kresba, zátiší, portrét, krajina, celovečerní film, krátký film, filmová postava, animace, loutka, střih apod.).