řeší reálné problémy pomocí poměru, úměry a procent
MJA-MAT-005-ZV9-015
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- řeší reálné problémy pomocí poměru, včetně poměru zadaného neformálně (např. v kuchařském receptu)
- řeší reálné problémy obsahující sobě rovné poměry
- řeší reálné problémy související s přímou a nepřímou úměrností
- řeší reálné problémy s procenty