informace a jiná digitální data podle potřeby sdílí se svými blízkými a učiteli
KDI-SDO-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- podporuji žáky v aktivním zapojování do života školy prostřednictvím digitálních technologií
- učím žáky, jak se chovat v online prostředí: prostřednictvím promyšlených online aktivit je vedu k etickému a ohleduplnému jednání, respektu k druhým, podporuji jejich spolupráci
- při vytváření a sdílení digitálního obsahu je vedu k uvědomování si vlastních autorských práv a k respektu autorských práv ostatních
Hodnoty
- Sdílené poznání
- Podporující technologie
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: sdílení dat, informací a obsahu prostřednictvím digitálních technologií s vědomím kulturních a generačních odlišností
- digitální data podle potřeby sdílí se svými blízkými a učiteli, při řešení problémů pracuje s doporučenými zdroji a využívá specializovanou online pomoc
komponenta: zapojení se do společnosti prostřednictvím dostupných digitálních služeb a aktivního občanství
- používá v souvislosti s učením (výukou) doporučené nástroje a služby
komponenta: etické nakládání s daty, informacemi a obsahem
- chrání osobní údaje a informace před nespravedlivým užitím, nešíří (neuveřejňuje) osobní údaje a informace, v případě potřeby (nejistoty) se poradí s dospělým (ve škole s učitelem)
- uvědomuje si důležitost ochrany soukromí v online prostředí, zapojuje se do diskuze o soukromí v souvislosti s online prostředím, v diskuzi projevuje vědomí důležitosti ochrany soukromí v online prostředí
- uvědomuje si hodnotu správného používání informací, na vyžádání okomentuje za jakým účelem sdílel data a informace (a projeví tak, zda sdílení bylo promyšlené a účelné, je schopen o tom vést rozhovor)
- zohledňuje autorská práva