získává data, graficky je zaznamenává, grafický záznam dat čte a interpretuje
MJA-MAT-004-ZV5-009
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- organizuje soubor dat podle různých organizačních principů (uspořádání, klasifikace, třídění, hierarchizace, asociace, grupování, schematizace)
- sesbírá, vybere a eviduje odpovídající data z reálné situace
- čte a vytvoří grafický záznam souboru dat (tabulky, grafy, schémata, Vennovy diagramy pro dvě až tři množiny)
- získává informace z organizovaného souboru dat pro řešení problémů