řeší jednoduché reálné problémy s využitím principu rovnosti a nerovnosti
MJA-MAT-005-ZV5-013
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- rozpozná rovnost a nerovnost číselných výrazů
- doplní chybějící hodnotu v rovnosti i v nerovnosti
- popíše číselné vztahy v reálné situaci pomocí rovnosti či nerovnosti, rovnicové situace
- vytvoří a popíše slovy situaci modelovanou číselným výrazem