modeluje reálné problémy pomocí výrazů, upravuje je a vyhodnocuje
MJA-MAT-005-ZV9-016
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- vyjádří reálnou situaci pomocí výrazu s jednou nebo více proměnnými
- sčítá a odčítá lineární výrazy (mnohočleny)
- násobí, dělí, zjednodušuje a rozloží (vytýká) lineární výrazy (mnohočleny)
- vyhodnotí, zjednoduší a rozloží (vytýká) mocninné výrazy (mnohočleny)
- určí hodnotu výrazu