proměňuje své čtenářské a pisatelské strategie s ohledem na jejich efektivitu
ZGC-NEZ-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
PROJEVY ŽÁKA:
komponenta: metakognice – čtenářské strategie
- volí strategie čtení a způsoby čtení (skening, skiming, hluboké čtení) podle účelu čtení (zadání učitele) a typu textu
- vyhodnocuje jejich účinnost, podle potřeby je mění
komponenta: metakognice – reflexe čtení a čtenářství a plánování dalšího zlepšování
- monitoruje průběžně své porozumění právě čtenému textu
- volí z osvojeného rejstříku takové strategie, které efektivně předcházejí neporozumění textu
- reflektuje, které konkrétní čtenářské strategie a postupy mu činí problémy s porozuměním, přizpůsobuje je svým potřebám nebo je mění
Očekávané výsledky učení
Předcházející