Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Pracovní činnosti

V rámci vzdělávacího oboru Pracovní činnosti si žák osvojuje úkony související se sebeobsluhou, rozvíjí svou motoriku a zručnost, osvojuje si klíčové návyky z oblasti hygieny a bezpečnosti práce. Rozvíjí si dovednosti k používání předmětů denní potřeby, pomůcek, nářadí a nástrojů potřebných k vykonávání běžných činností každodenního života. Žák si osvojuje klíčové pracovní návyky (např. úklid po skončení samotné činnosti, dokončení práce). Nedílnou součástí tohoto vzdělávacího oboru je nabídka rozmanitých činností, se kterými se žák seznamuje, poznává je, osvojuje si je. Tyto činnosti se mohou stát pro něj důležitou náplní volného času.
Vzdělávací obor Pracovní činnosti by měl být co nejvíce realizován v přirozených situacích běžného života a měl by vést k osvojování základních praktických dovedností potřebných pro každodenní život žáka. Podle potřeb, možností a vývojové úrovně konkrétního žáka je vhodné, aby byl vzdělávací obsah individualizován, a to jak v oblasti samotného obsahu, tak i metod, organizačních forem práce, znázornění postupu práce, náročnosti, formy pomoci apod. Vzdělávací obsah je osvojován cyklicky, tedy opakovaně jsou procvičovány vybrané činnosti za postupného navyšování jejich náročnosti. Cílem je dosažení co nejvyšší možné míry samostatnosti při provádění jednotlivých manuálních úkonů a jejich postupné propojování.
Vzdělávací obor se člení na 6 tematických okruhů: Sebeobsluha, Práce s technickými materiály, Práce v domácnosti, Práce konstrukční, Práce pěstitelské, Pracovní návyky. Tematický okruh Pracovní návyky má specifické postavení mezi ostatními tematickými okruhy – jeho obsah je naplňován při realizaci ostatních okruhů.