Hudební výchova
Vzdělávací obor Hudební výchova zahrnuje jak aktivní tvůrčí činnosti žáka, při kterých žák tvoří hudební celky nápodobou či vlastní improvizací, tak pasivní, poslechové činnosti, kdy se žák seznamuje s hudbou poslechem a vytváří si tím kladný vztah k hudbě. Tyto dvě základní obsahové složky lze rozšířit i o prvky pohybových činností, které s hudební výchovou úzce souvisejí a prohlubují účinek celého vzdělávacího procesu.
Vzdělávací obor se zaměřuje na estetické cítění a vnímání žáků. Prostřednictvím hudebních činností dochází k rozvíjení sluchu a motoriky žáků, zároveň se podporuje spolupráce oko–ucho–ruka–hlas. Dechová cvičení a poslechové aktivity pomáhají žákům ke zmírnění napětí, překonávání únavy, zlepšování nálady a podílejí se na koncentraci pozornosti. Zpěv a rytmická cvičení se rovněž významně podílejí na zlepšování řeči, mluvních, komunikačních i jazykových schopností žáka. Specifikum tohoto vzdělávacího oboru spočívá v tom, že jako jeden z mála oborů podporuje emocionální kvocient žáka a schopnost učit se skrze radost a hudební nadšení.
Vzdělávací obor Hudební výchova je rozdělený do dvou tematických okruhů: Interpretace a tvorba a Recepce uměleckého díla.