Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Hudební výchova

Vzdělávací obor Hudební výchova zahrnuje jak aktivní, tvůrčí činnosti žáka, kde žák tvoří hudební celky nápodobou či vlastní improvizací, tak činnosti pasivní, poslechové, kdy se žák seznamuje s hudbou poslechem a vytváří si tak kladný vztah k hudbě. Tyto dvě základní obsahové složky je možno rozšířit i o prvky pohybových činností, které s hudební výchovou úzce souvisí a prohlubují účinek celého vzdělávacího procesu.
Vzdělávací obor Hudební výchova se zaměřuje na estetické cítění a vnímání žáků. Prostřednictvím hudebních činností dochází k rozvíjení sluchu a motoriky žáků, zároveň se podporuje spolupráce oko-ucho-ruka-hlas. Dechová cvičení a poslechové činnosti pomáhají žákům k odreagování napětí, k překonávání únavy, zlepšování nálady a podílejí se na koncentraci pozornosti. Zpěv, rytmická cvičení se také významným způsobem podílí na zlepšování řeči, mluvních, komunikačních i jazykových schopností žáka. Specifikum vzdělávacího oboru hudební výchova lze spatřovat v tom, že jako jeden z mála oborů podporuje emocionální kvocient žáka a schopnost učit se skrze radost a hudební nadšení.
Vzdělávací obor je rozdělen do dvou tematických okruhů: Interpretace a tvorba a Recepce uměleckého díla.