Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Výtvarná výchova

divider

Ve vzdělávacím oboru Výtvarná výchova se rozvíjejí tvořivé schopnosti a dovednosti žáka, dochází k poznávání prostředků výtvarného jazyka, k všestrannému prohlubování senzibility žáka, ke zdokonalování jemné motoriky a prohloubení emocionality a prožitku. Obsah vzdělávacího oboru pomáhá žákovi k jeho vlastnímu vyjádření emocí, podporuje žáka v přirozeném sebevyjádření, v komunikaci s ostatními a dává průchod přirozené aktivitě a fantazii. Při výtvarných činnostech dochází k rozvíjení tvořivosti při osobitém způsobu vidění světa. Je třeba navozovat takové činnosti, ve kterých budou žáci úspěšní. 

Vzdělávací obor Výtvarná výchova je zaměřen jednak na rozvoj individuální schopnosti žáka při vlastní tvorbě, vnímání a komunikaci, jednak na společnou výtvarnou činnost a spolupráci skupiny žáků. Zároveň se zaměřuje na podporu schopnosti žáků vyjadřovat své vlastní pocity a prožitky. Specifikem vzdělávacího oboru je rozvíjet smyslovou citlivost, schopnost sebereflexe a empatii, vše s přihlédnutím k individuálním schopnostem a možnostem žáků s mentálním postižením. Činnosti by měly vycházet z dětské hravosti a spontaneity. Důraz je kladen především na proces tvorby, až sekundárně na výsledný produkt. 

Vzdělávací obor je rozdělen do dvou tematických okruhů: Interpretace a tvorbaRecepce uměleckého díla.  

Očekávané výsledky učení