řeší problémy se zlomky v kontextu reálných situací
MJA-MAT-001-ZV9-001
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- určí ekvivalentní zlomky
- porovnává zlomky
- zapíše nepravý zlomek pomocí smíšeného čísla a naopak
- sčítá a odčítá zlomky a smíšená čísla
- násobí a dělí zlomky
- řeší úlohy se zlomky
Očekávané výsledky učení
Předcházející