ve spolupráci s druhými plánuje, realizuje a vyhodnocuje aktivity, které podporují péči o wellbeing všech členů školní komunity
Komentář
Znalostní základ výsledku učení žák dosahuje v oboru Osobnostní a sociální výchova , Výchova ke zdraví a bezpečí, Výchova k občanství
Očekávaný výsledek učení je zaměřen na dovednosti přispívat k naplňování potřeb všech členů komunity. Žák aktivně podporuje spolupráci při učení mezi sebou a spolužáky (a učiteli) napříč vzdělávacími oblastmi. Rozvíjí respektující vztahy v rámci školní komunity, svým chováním podporuje dobré vztahy ve fyzickém i digitálním vzdělávacím prostředí. Využívá a dále rozvíjí dovednosti vedení dialogu, naslouchání, respektující komunikace a poskytování podpory druhým ve škole i širší komunitě.
Identifikuje společně s druhými rizika pro wellbeing členů školní komunity, podílí se na realizaci kroků k posílení vybraných oblastí wellbeingu, dokáže pomoci druhým.
Hodnoty
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- ve spolupráci s dalšími žáky navrhne a vyhodnotí účinnost opatření zaměřených na podporu wellbeingu své třídy
- diskutuje různé způsoby řešení problémů ve vztazích s ostatním žáky a vyhodnotí jejich dopad na klima třídy/školy
- ve spolupráci s dalšími žáky naplánuje, zrealizuje a zreflektuje aktivitu podporující kooperaci mladších a starších žáků školy
- navrhne a vyzkouší, jak svým chováním a jednáním může podpořit wellbeing celé školní komunity (včetně pracovníků škol, spolupráce rodiny a školy)
- rozpozná faktory ohrožující wellbeing aktérů vzdělávání ve škole a navrhne opatření ke snížení rizik s nimi spojených
- diskutuje ve skupině doporučený postup vyhledání pomoci v různých náročných situacích spojených se vzděláváním nebo vztahy s aktéry vzdělávání dané školy