rozšiřuje okruh vztahů
KPS-VZT-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
- aplikuji aktivity na podporu pocitu sounáležitosti se třídou a školou (hry, projekty, výlety, zájezdy, sportovní aktivity, společné oslavy apod.)
- usiluji o to, aby se žáci mezi sebou znali a věděli o sobě více informací (adaptační kurzy, společná volná hra, poznávací aktivity, projektová výuka, třídnické hodiny apod.)
- podporuji ocenění přínosu jednotlivce do společné aktivity
- cíleně reaguji na rizikové chování žáků a žákyň
- stanovuji spolu se žáky a žákyněmi pravidla pro jednání ve třídě (vč. digitálního prostředí), jejichž cílem je vytváření prostředí vhodného pro učení a bezpečného prostředí
- pravidelně se žáky a žákyněmi hovořím o očekávaném chování při výuce a věnuji se praktickému nácviku vhodného chování se žáky, oceňuji a upevňuji chování podporující rozvoj
- vedu rozhovory rozvíjející pozitivní atmosféru
- hraji s žáky hry se zaměřením na třídní kolektiv (citlivost k druhým, zájem o spolužáky)
- podporuji sdělování emocí, pocitů, názorů (např. komunitní kruh)
- poskytuji prostor pro argumentaci názorů a sdílení, přehodnocení vlastních názorů a zpětnou vazbu
Hodnoty
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: začleňování
- hledá a vytváří spojení s ostatními (interakce, na základě zájmů, sympatií)
- rozlišuje různou intenzitu vzájemných vztahů
- pečuje vědomě o pocitově blízké vztahy, přátelství
- reflektuje své chování ve vztazích
- reflektuje chování jiných lidí ve vztazích (dvojice a skupiny)
komponenta: sociální soudržnost, pospolitost
- reflektuje vlastní vztahy (kvalita, společné cíle, sdílené hodnoty, zájmy, wellbeing)
- podílí se na činnostech ve prospěch komunity
- naplňuje potřeby ostatních (vzájemná prospěšnost, respekt k sobě i druhým lidem)