kreativně zpracovává uměleckými prostředky své myšlenky, emoce, prožitky, postoje, hodnoty a témata
KKT-TRA-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- poskytuji žákům prostředí, ve kterém se cítí motivování k tvorbě a experimentování s různými uměleckými technikami a médii, podporuji jejich kreativitu a fantazii a nechávám je vyjádřit své myšlenky a emoce prostřednictvím uměleckého díla
- představuji žákům inspirativní umělecká díla a kulturní projevy z různých oblastí, období a kultur
- podporuji žáky ve vyjádření své osobní identity, emocí, postojů a hodnot prostřednictvím uměleckých děl
- poskytuji žákům prostor k reflexi a sebereflexi a pomáhám jim nalézt svůj individuální umělecký projev
- organizuji tvůrčí projekty nebo workshopy, ve kterých mají žáci možnost pracovat na vlastních i týmových uměleckých projektech a rozvíjet své schopnosti tvorby, komunikace a spolupráce
- poskytuji žákům konstruktivní zpětnou vazbu na jejich umělecká díla a podporuji je v jejich tvůrčím procesu, pomáhám jim objevovat nové perspektivy a rozvíjet své umělecké dovednosti
- v diskuzích nad vytvořenými díly vedu žáky k respektu k různorodosti uměleckých projevů a individuálním tvůrčím přístupům
- využívám umělecké prostředky k reflexi obsahů výuky, abych poskytl žákům nové perspektivy a způsoby, jak porozumět a propojit různé aspekty učiva, tímto způsobem se učení stává více zážitkovým a zapamatovatelným
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: sebevyjádření
- používá různé umělecké prostředky a nachází pro své sdělení a sebevyjádření ty nevhodnější
- s respektem a snahou o porozumění hodnotí umělecké sdělení a sebevyjádření druhých
- zapojí se do kulturních aktivit a uměleckých projektů v rámci třídy, školy i ve svém okolí a popíše, jak zapojením do těchto aktivit rozvíjí své umělecké dovednosti, komunikační schopnosti, týmovou spolupráci a kreativitu
Komponenta: proces umělecké tvorby
- popíše tvůrčí proces (tvůrčí akt) jako způsob komunikace
- používá znalosti postupů, prostředků a metod jednotlivých druhů umění a tvořivě je rozvíjí a experimentuje s nimi
- ve své tvorbě volí druh umění a umělecké prostředky na základě vlastního zájmu a zaměření
- podrobněji popíše vybraná vlastní díla, vysvětlí jejich význam, styl, použité prostředky, postupy, které vedly k jejich vytvoření
- uplatňuje tvořivost i v situacích mimo oblast umělecké tvorby
- zapojí se do týmové tvorby, přináší vlastní témata, nápady, řešení a zkušenosti, naslouchá návrhům ostatních v týmu a podílí se na hledání společného řešení
- zhodnotí svůj vlastní tvůrčí přínos i přínos ostatních členů týmu k vytvoření díla a dosažení společného cíle
- využívá své zkušenosti z týmové tvorby i mimo oblast umění v běžných situacích skupinové spolupráce
Očekávané výsledky učení
Předcházející