využívá k řešení problému desetinná čísla, procenta, mocniny a odmocniny v kontextu reálných situací
MJA-MAT-001-ZV9-002
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- zapisuje množství pomocí desetinných čísel
- porovnává desetinná čísla
- zaokrouhluje desetinná čísla
- převádí desetinná čísla na zlomek a naopak
- porovnává desetinná čísla a zlomky
- sčítá a odčítá desetinná čísla
- násobí a dělí desetinná čísla celými čísly a desetinnými čísly
- určí druhou a třetí mocninu a druhou odmocninu celého čísla
- užívá zápis čísel s exponenty/mocninami (užívá zápis čísel pomocí mocnin deseti)
- sčítá, odčítá, násobí a dělí čísla s exponenty/mocninami