využívá k řešení problému desetinná čísla, procenta, mocniny a odmocniny v kontextu reálných situací

MJA-MAT-001-ZV9-002
divider

Popis a zdůvodnění

Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.

Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).

Hodnoty

  • Sdílené poznání

Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:

  • zapisuje množství pomocí desetinných čísel   
  • porovnává desetinná čísla   
  • zaokrouhluje desetinná čísla   
  • převádí desetinná čísla na zlomek a naopak   
  • porovnává desetinná čísla a zlomky   
  • sčítá a odčítá desetinná čísla   
  • násobí a dělí desetinná čísla celými čísly a desetinnými čísly   
  • určí druhou a třetí mocninu a druhou odmocninu celého čísla   
  • užívá zápis čísel s exponenty/mocninami (užívá zápis čísel pomocí mocnin deseti)   
  • sčítá, odčítá, násobí a dělí čísla s exponenty/mocninami   

Očekávané výsledky učení