rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost
KKP-ODO-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
- vytvářím příležitosti pro diskuse a aktivity, které podporují mentální pohodu
- učím žáky na příkladech, skrze zážitky či dramatizaci, jak si vytvářet a udržovat pozitivní mentální modely i při konfrontaci s výzvami
- poskytuji inspirativní příklady úspěšných jednotlivců, kteří překonali obtíže, a diskutujte o jejich strategiích. (př. tv)
- zařazuji takové situace, které umožní žákům lépe porozumět emocím ve vztahu k různým tématům
- zařazuji takové situace, které v rámci mezilidských vztahů podporují kk komunikační a empatii
- vytvářím takové prostředí, které na žáky působí bezpečně, prostředí, kde se mohou otevřeně vyjadřovat a sdílet své pocity
- začleňuji do výuky takové příklady ze života a osobnostního rozvoje, další scénáře nebo příběhy překonávání překážek a následného růstu
- vytvářím návodné situace nebo projekty, které žákům umožní prakticky prožívat proces překonávání obtíží
- vytvářím prostředí vzájemné podpory a spolupráce mezi žáky a učiteli
- podniknu společné aktivity, které posilují kolektivní sílu a vytvářejí síť podpory
- sdílím myšlenku, že každý neúspěch, překážku i chybu, kterou, žáku, uděláš, je dobré brát jako příležitost se něco naučit, jako výzvu k překonání sama sebe, k nápravě, k učení
- poskytuji podněty pro práci s přiznáním chyby či neúspěchu a pomáhám žákům s analyzováním příčiny
- pomáhám žákům uvědomění, že umí jednat i pod tlakem a rozhodovat se i v nejistotě
Hodnoty
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: práce na psychické odolnosti
- popíše, jak pečovat o své duševní, sociální a fyzické zdraví
- pojmenuje konkrétní strategie, jak lze pracovat na rozvoji duševního a fyzického zdraví (pracuje se zkušeností)
- pojmenuje příležitosti k vlastnímu rozvoji
- reflektuje své schopnosti, nadání a talent z hlediska možností dalšího růstu
- reflektuje, pokud se něco nedaří, proč tomu tak je, proč je třeba předejít některým situacím
- snaží se i v obtížných situacích hledat účinná řešení
komponenta: překonávání překážek
- obtížné úkoly přijímá jako výzvu, nesnaží se jim vyhýbat
- oslavuje úsilí a dílčí pokrok, nejen konečný úspěch
- přijímá překážky jako příležitosti k učení a růstu, nikoliv jako důvody k vzdávání úsilí
- nevzdává se při prvním nezdaru
Očekávané výsledky učení
Předcházející