Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Hudební výchova

divider

V rámci vzdělávacího oboru Hudební výchova si vytváří žák kladný vztah k hudbě, rozvíjí svou hudebnost a vlastní emocionální prožitek hudebního díla prostřednictvím interpretačních činností i poslechových aktivit. Hudební instrumentální činnosti podporují u žáka senzomotorický rozvoj a sluchové vnímání a motoriku, vokální činnosti pomáhají žákům se správnou deklamací, frázováním a výslovností. Zpěv, rytmická a pěvecká cvičení se významným způsobem podílí na rozvoji řeči, mluvních, komunikačních i jazykových schopností žáka. Součástí vzdělávacího oboru je rozvoj hudebních, hudebně dramatických, pohybových a tanečních dovedností. Obsah tohoto oboru klade důraz také na skupinové interpretační činnosti, tvorbu hudebního doprovodu a improvizaci. Vzdělávací obor Hudební výchova by měl rozvíjet estetické cítění a vnímání prostředí, vést žáka ke kultivovanému vystupování a získávání sebedůvěry, seznamovat žáka s kulturou jiných národů a etnik a rozvíjet jeho pozitivní vztah k umění a jeho vnímání. Pro naplnění cílů oboru je důležitá spolupráce školy s kulturními institucemi, které umožňují přímé setkání s uměním a kulturou. 

Fenomén zpěvu umožňuje tomuto oboru propojení všech žáků napříč jednotlivými stupni vzdělávání, věkové a intelektuální diferenciace. Je to prostor pro propojení jednotlivých skupin a realizaci skupinové spolupráce a tvorby. 

Vzdělávací obor je rozdělen do tří tematických okruhů: Interpretace a tvorba, Recepce uměleckého dílaKulturní povědomí a jednání. Všechny tematické okruhy škola realizuje na obou stupních vzdělávání. 

Očekávané výsledky učení