Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Výtvarná výchova

Ve vzdělávacím oboru Výtvarná výchova žák poznává základní prostředky výtvarného umění. Prostřednictvím tvůrčích činností zaměřených na vnímání, tvorbu a interpretaci si žák rozvíjí smyslové vnímání, estetické cítění, tvořivost, schopnost vyjadřovat emoce, představy, pocity a zkušenosti. Dále pomáhá žákovi uplatňovat neverbální komunikaci a zlepšovat jemnou motoriku. Pomáhá vytvářet prostředí, které je vnímavé k individualitě každého žáka, respektuje a podporuje různorodost a zároveň vytváří prostor pro spolupráci, sdílení a společné tvoření. Rozmanité tvůrčí činnosti poskytují všem žákům bez rozdílu příležitosti k sebepoznání, seberealizaci, spolupráci na společném díle, kulturním dění školy, komunity, místa, kde žije.
Vzdělávací obor Výtvarná výchova by měl podporovat žákovu schopnost vyjadřovat své vlastní pocity a prožitky. Cílem je rozvíjet smyslovou citlivost, schopnost sebereflexe, empatii a respekt k ostatním, vše s přihlédnutím k individuálním schopnostem žáka. Činnosti by měly vycházet z dětské hravosti a spontaneity. Cílem je poznání, že kultura a umění obohacují život, přispívají k poznání národní kultury, jejích hodnot a podporují uvědomění nutnosti jejich ochrany.
Vzdělávací obor je rozdělen do tří tematických okruhů: Interpretace a tvorba, Recepce uměleckého díla a Kulturní povědomí a jednání. Všechny tematické okruhy škola realizuje na obou stupních školy.