Hudební výchova
V rámci vzdělávacího oboru Hudební výchova si žák vytváří kladný vztah k hudbě, rozvíjí svou hudebnost a vlastní emocionální prožitek hudebního díla prostřednictvím interpretačních činností i poslechových aktivit. Hudební a instrumentální činnosti podporují senzomotorický rozvoj žáka, sluchové vnímání i motoriku. Vokální činnosti napomáhají správné deklamaci, frázování a výslovnosti. Zpěv, rytmická a pěvecká cvičení se významně podílejí na rozvoji řeči, mluvních, komunikačních a jazykových schopností žáka.
Součástí vzdělávacího oboru je rozvoj hudebních, hudebně-dramatických, pohybových a tanečních dovedností. Obsah tohoto oboru klade důraz také na skupinové interpretační činnosti, tvorbu hudebního doprovodu a improvizaci. Hudební výchova rozvíjí estetické cítění a vnímání prostředí, vede žáka ke kultivovanému vystupování a posiluje jeho sebedůvěru. Seznamuje ho s kulturou jiných národů a etnik a podporuje pozitivní vztah k umění a jeho vnímání. Pro naplňování cílů tohoto oboru je důležitá spolupráce školy s kulturními institucemi, které umožňují přímé setkání s uměním a kulturou.
Fenomén zpěvu umožňuje tomuto oboru propojit všechny žáky napříč jednotlivými stupni vzdělávání a věkovou i intelektuální diferenciací. Vytváří prostor pro propojování skupin a realizaci společné tvorby a spolupráce.
Vzdělávací obor je rozdělený do tří tematických okruhů: Interpretace a tvorba, Recepce uměleckého díla a Kulturní povědomí a jednání. Všechny tematické okruhy škola realizuje na obou stupních vzdělávání.