formuluje strukturované texty na základě detailního porozumění výchozímu textu a vlastní zkušenosti
ZGC-SAT-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
PROJEVY ŽÁKA:
komponenta: propojování textu s vlastními zkušenostmi a jeho kritická interpretace
- propojuje informace, myšlenky, názory a postoje z četby textů předložených učitelem s vlastními znalostmi, zkušenostmi a názory
- z informací nalezených v textu vyvozuje další souvislosti nebo závěry, mj. též o autorském záměru a o adresátovi
- využívá i méně významné informace z textu k formulování vlastních myšlenek, přičemž zohlední také vlastní znalosti a zkušenosti
komponenta: písemné sdílení prožitků, myšlenek a soudů plynoucích z četby v souvislém psaném textu
- vyslovuje či zapisuje závěry, domněnky a hypotézy do souvislého jazykového projevu (mluveného nebo písemného) a vždy je dokládá citací právě čteného textu
- při tvorbě samostatného písemného projevu využívá vědomě kategorií a kritérií stanovených učitelem
Očekávané výsledky učení
Předcházející