realizuje svůj tvůrčí záměr prostřednictvím tvořivé hry a experimentu s využitím pohyblivého obrazu
UAK-VFV-001-ZV5-005
Komentář
Při realizaci tvůrčího záměru využívá základní výtvarné techniky, pracuje tvořivě s pohyblivým obrazem za účelem vizualizace příběhu pro filmové zpracování s využitím analogických či digitálních nástrojů záznamu a využitím výtvarných technik.
Tvůrčím záměrem rozumíme stanovení si jednoduchého pracovního cíle, jako je například herecká etuda, krátká animace, televizní reportáž, reklama do školní televize nebo krátký film.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- tvůrčím způsobem pracuje na vzniku příběhu (zjednodušený storyboard, fotoscénáře, vyprávění filmového námětu)
- vytvoří základní přístroj navozující iluzi pohybu (flipbook, praxinoskop…)
- seznámí se prostřednictvím činností s prekinematografickými přístroji a s jejich pomocí objevuje princip pohybu ve filmu a audiovizuálních dílech
- s pomocí baterky si vyzkouší princip laterny magiky
- vytvoří jednoduchou animaci (pookénkové snímání, práce s loutkou, materiálem)
- vyzkouší si jednoduchý záznam obrazu i zvuku a jejich přehrání v digitálním zařízení
- s pomocí hudebních nástrojů a nalezených předmětů si vyzkouší ozvučení němého filmu
- seznámí se s některými z jednoduchých projekčních přístrojů (např. meotar, projektor, 8 mm kamera, 16 mm kamera)
- uspořádá a realizuje filmovou projekci (digitální, analogovou – popíše rozdíl v zážitku z obou)
- pojmenuje význam tvořivé hry a experimentu pro sebe sama