Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Člověk, jeho osobnost a svět práce I

divider

Vzdělávací oblast Člověk, jeho osobnost a svět práce je jednou ze stěžejních vzdělávacích oblastí ve vzdělávání žáka s mentálním postižením. Veškeré dovednosti a návyky si žák osvojuje během úkonů spojených s běžnými situacemi každodenního života. Osvojováním těchto praktických dovedností a návyků dochází ke zvyšování kvality života nejen žáka s mentálním postižením, ale i celé jeho rodiny. 

Vzdělávací oblast se cíleně zaměřuje na dosažení co nejvyšší možné míry samostatnosti žáka. Osvojení dovedností napomáhá seberealizaci žáka, ať už v podobě smysluplného využití volného času, nebo naplněním pocitu prospěšnosti pro své okolí. Vzdělávací oblast zároveň formuje osobnost žáka a rozvíjí dovednosti k posílení samostatnosti v jeho životě. 

Žák si osvojuje praktické dovednosti v oblasti sebeobsluhy, péče o sebe a své okolí. Učí se bezpečně používat předměty a pomůcky denní potřeby, získává pracovní návyky a návyky v oblasti bezpečnosti a hygieny práce. V přirozených situacích žák rozvíjí dobré vztahy k sobě samému i k dalším lidem. 

Vzdělávací oblast Člověk, jeho osobnost a svět práce je specifická svým spojením s praktickými činnostmi běžného života. Osvojené dovednosti využije každý žák ve svém každodenním životě, ať už v prostředí rodiny, v sociálních službách, dalším vzdělávání. 

Vzdělávací obsah je členěný do dvou vzdělávacích oborů: Pracovní činnostiOsobnostní a sociální rozvoj