Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Čtení

divider

Výuka čtení žákovi umožňuje skládání slov, tvoření vět, orientování se ve větě, na stránce i řádku. Podporuje chápání obsahu krátkých vět a přispívá k dovednosti reprodukovat krátký text a přednášet krátké říkanky a básničky. U pokročilejších žáků podporuje pozitivní vztah k literatuře. Cílem tematického okruhu Čtení je motivovat žáka ke čtení probraných písmen, reprodukovat krátký text podle ilustrací a návodných otázek, ukázat začátek a konec věty, číst s porozuměním krátké věty a probraná písmena abecedy, přednášet říkanky a básničky a používat jednoduché obrázkové návody. 

Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulovány ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: “Žák by měl”.

Očekávané výsledky učení