Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Rozvíjení komunikačních dovedností

divider

Tematický okruh se zaměřuje na rozvíjení komunikačních schopností a dovedností, které jsou předpokladem úspěšné sociální adaptace a integrace, podmínkou dalšího vzdělávání. Zaměřuje se i na individuální logopedickou péči. Vede žáky k rozvíjení slovní zásoby, řečových schopností, komunikačních dovedností, k vnímání a chápání různých jazykových sdělení, k rozvoji emočního prožívání a chování žáka. Tematický okruh využívá i augmentativní a alternativní komunikační systémy, které vedou k osvojení dovednosti dorozumívání se s okolím a k vytváření pocitu jistoty a bezpečí, který kontakt se sociálním okolím přináší. 

Cílem tematického okruhu Rozvíjení komunikačních dovedností je dovednost zprostředkovat jednoduchý příběh podle obrázku, popsat osoby nebo předměty podle reálu či vyobrazení za pomoci návodných otázek. Žák se učí pracovat účelně s textem nebo s obrázkem. Popisuje děje, jevy a osoby na obrázku, dramatizuje jednoduchý příběh nebo pohádku. Učí se popsat pomocí obrázků nebo návodných otázek vyslechnutý, přiměřeně náročný příběh, divadelní nebo filmové představení. 

Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulovány ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: “Žák by měl”.

Očekávané výsledky učení