Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Čtení a psaní

divider

Vzdělávací obor Čtení a psaní nabízí potenciál k rozvoji čtenářské gramotnosti, vede žáka k rozvoji dovedností v oblasti správné výslovnosti, udržení tempa řeči a pravidelného dýchání. Žák se postupně učí číst tiskací písmena, slabiky a slova, popř. věty. Cílem je, aby žák rozvíjel své čtecí dovednosti, vnímal obsah čteného textu, v případě snadného krátkého textu s porozuměním. Důležité je povzbuzovat u žáka zájem o čtení jako o jeden ze zdrojů informací.  

Vzdělávací obor Čtení a psaní rozvíjí grafické dovednosti žáků, jejich jemnou motoriku a grafomotoriku, a tím zároveň stimuluje jejich myšlení. Získávání grafických dovedností, postupné zvyšování kvality a rychlosti písma a praktické využívání získaných dovedností dává žákům možnost jednoduché písemné komunikace.  

Obsahem vzdělávacího oboru Čtení a psaní je zároveň rozvíjení grafických dovedností žáka, jemné motoriky a grafomotoriky, postupné opisování písmen, která umí číst, psaní písmen a jednoduchých slov, napsání svého jména, opisování slov a jednoduchých vět. 

Tyto dovednosti pomáhají při vytváření písemné komunikace a mohou být prakticky využívány v každodenním životě.

Vzdělávací obor Čtení a psaní se dělí na dva tematické okruhy: ČteníPsaní

Očekávané výsledky učení