Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Psaní

Psaní tvoří postupný proces probíhající od prvního do desátého ročníku. Výuka psaní je založena na osvojení si grafických dovedností žákem a současně je ovlivněna zvláštnostmi poznávacích procesů žáka s mentálním postižením. Výuka psaní poskytne žákovi možnost písemně se dorozumívat, má velký vliv na celkový rozvoj hrubé a jemné motoriky. Směřuje k nácviku uvolňovacích cviků, tvarů písmen, slabik a slov s ohledem na možnosti, schopnosti a zkušenosti žáka. Jsou základem pro volbu vhodného typu písma a metodiky psaní. Žák je veden k osvojení a dodržování pracovních a hygienických návyků. Velký důraz se klade na motivaci žáka.
Cílem tematického okruhu Psaní je žáka naučit opis písmen, která umí číst, opis jednoduchých slov a číslic, psát písmena a jednoduchá slova podle diktátu, napsat své jméno, psát číslice podle nápovědy či předlohy.
Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulovány ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: “Žák by měl”.