Psaní

Psaní tvoří postupný proces probíhající od prvního do desátého ročníku. Výuka psaní je založená na osvojení grafických dovedností žákem a současně zohledňuje specifika poznávacích procesů žáků s mentálním postižením. Výuka psaní žákovi umožňuje písemně se dorozumívat a výrazně přispívá k rozvoji hrubé i jemné motoriky. Směřuje k nácviku uvolňovacích cviků, tvarů písmen, slabik a slov, a to s ohledem na individuální možnosti, schopnosti a zkušenosti žáka. Tyto dovednosti jsou základem pro volbu vhodného typu písma a metodiky psaní. Žák je veden k osvojení a dodržování pracovních a hygienických návyků. Velký důraz je kladen na motivaci žáka.

Cílem tematického okruhu Psaní je vést žáka k opisu písmen, která umí číst, k opisu jednoduchých slov a číslic, ke psaní písmen a jednoduchých slov podle diktátu, k napsání svého jména a psaní číslic podle nápovědy či předlohy.

Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulované ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: „Žák by měl“.

Očekávané výsledky učení